Кому довірити розробку сайту

За даними найбільшої української рейтингової системи bigmir.net, за лютий 2005 року українська аудиторія Інтернету зросла на 100 тис. і складає 4 292 152 користувачів (середнє значення за одинадцять місяців 2005 року). Такими ж стрімкими темпами зростає кількість компаній, що пропонують послуги з розробки сайтів. Так, українська пошукова система МЕТА у рубриці Web-дизайн має більше тисячі позицій. Пошук в інших каталогах дає подібні результати. Тому варто серйозно підійти до вибору розробника. Пропонуємо звернути увагу на наступне:

Переконайтеся у надійності
  • Зверніть увагу на тривалість діяльності компанії. Заслуговують на увагу ті розробники, що пропрацювали на ринку 2-3 роки. 
  • Відвідайте офіс студії. Його відсутність має вас насторожити.
  • Перепитайте про штат співробітників. Для якісного виконання роботи потрібен колектив спеціалістів. Об'єднання в одній особі декількох працівників призводить до зниження якості.
  • Зверніть увагу на формальні деталі, а саме: форму укладення договору, чи можливі безготівкові розрахунки, чи передбачається складання технічного завдання.
Проаналізуйте готові роботи 
  • Сайти, розроблені для інших клієнтів, можна знайти у розділі з назвою «Портфоліо», «Готові роботи», «Наші роботи», «Наші клієнти» тощо. Краще знайти сайти компаній, подібних до вашої за тематикою або розмірами.
  • Зверніть увагу на стильові особливості виконаних сайтів. Дуже добре, якщо кожний сайт має індивідуальний стиль, за яким його можна впізнати серед інших.
  • Вивчіть не тільки зовнішній вигляд, але й те, як працюють сайти: чи швидко завантажуються сторінки, чи легко шукати інформацію, чи відповідає інформація тематиці сайту.
Не спокушайтеся низькими цінами
  • Як правило, сайти вартістю 400-500 доларів створюють 2-3 людини. Від такої команди не слід чекати позитивних результатів.
  • Розцінки, вказані з абсолютною точністю ще до отримання конкретного замовлення, свідчать про відсутність індивідуального підходу та низький професіоналізм.
Обирайте розробників, що надають додаткові послуги
  • Обирайте компанію, що забезпечить хостинг, зареєструє доменне ім'я,  проводитиме рекламну підтримку та супровід сайту.
  • Дізнайтеся про досвід підтримки виконаних проектів.
Про що мають запитати вас
  • Під час обговорення майбутнього сайту вас повинні запитати перш за все про зв'язок сайту з бізнесом фірми, про основні завдання сайту, на яку цільову групу він орієнтований.
  • Щодо зовнішнього вигляду, вас мають спитати про наявність корпоративного стилю, логотипу, фірмових кольорів тощо.

Вас має насторожити!

  1. Невелика кількість виконаних робіт (від 4 до 8). Часто саме така кількість сайтів виконується малодосвідченими компаніями безкоштовно і використовується для залучення клієнтів.
  2. Усі виконані сайти виглядають однаково, не відрізняються один від одного.
  3. Необхідно обережно ставитись до наступних фраз: «молода команда професіоналів», «ми пропонуємо надсучасні веб-рішення», «виконуємо проекти будь-якої складності» — особливо, коли власний сайт має примітивний зміст та дизайн.
  4. Менеджер не може встановити строки виконання робіт навіть після надання замовником усієї інформації та узгодження технічного завдання, але при цьому чітко називає вартість роботи.
  5. Компанія не дає ніяких гарантій працездатності сайту та не обговорює умови підтримки та супроводу.
  6. Компанія не має офісу, печатки, не вимагає укладення договору і виконання інших обов'язкових формальностей.