Вибори в Інтернеті. Огляд сайтів політичних партій

Сьогодні веб-сайт є одним з важливих елементів будь-якої маркетингової стратегії. У повній мірі це стосується також позиціювання політичних організацій.

Тому напередодні парламентських виборів, керуючись суто професійними інтересами, ми вирішили провести дослідження Інтернет-ресурсів, найбільш перспективних відносно шансів на перемогу учасників перегонів. Для цього ми взяли свіжий рейтинг популярності відомої соціологічної служби (Центру Разумкова*), відшукали адреси веб-сайтів партій, які потрапили до першої десятки, і проаналізували їх виходячи з основних критеріїв «сайтобудівництва».

Забігаючи наперед, можна зробити такий узагальнюючий висновок: керівництво партій разом з розробниками сайтів, м’яко кажучи, не зовсім чітко визначили первинну мету, на досягнення якої мав би працювати майбутній ресурс. Від цього й проблеми. Можна впевнено виділити кілька системних помилок, які суттєво вплинули на загальну ефективність веб-сайтів. Це, перш за все, непрофесійна робота з інформацією, а іноді навіть елементарна відсутність такої роботи. У більшості випадків наповнення сайтів структуровано абсолютно безсистемно: ані ієрархічних співвідношень, ані поділу за темами чи датами, жодного чітко визначеного принципу в основі… По-друге, непродумана і від того нелогічна навігація. А де немає логіки — там бракує рації. Відповідно, відвідувач опиняється у незручному становищі, ображається і йде геть. Чи таку мету ставили перед собою розробники, чи прийнятна вона для їхніх клієнтів? Дизайн і якість текстового наповнення — окрема розмова. Тут, за винятком кількох випадків, ситуація також нескінченно далека від ідеальної. Хоча б граматичних помилок у публікаціях можна було уникнути?

Виборчий блок політичних партій «ЗА СОЮЗ»

Відразу зауважимо, що жодної інформації про виборчий блок і взагалі про вибори на сайті партії «Союз» ми не знайшли (за винятком теми «Выборы и партия» у форумі, який, по суті, не є повноцінним джерелом інформації).

«Опозиційний блок НЕ ТАК!»

Причини значного дисбалансу між іміджем партії, її рейтингом у суспільстві і якістю представлення в Інтернеті незрозумілі. Справді, усе в них «не так»…

«Громадянський блок ПОРА-ПРП»

Інформацію про блок «Пора-ПРП» розміщено на сайті партії «Пора». Здавалося б, сайт молодої партії, членами якої є молоді люди, напевно активні користувачі Інтернету, повинен бути розроблений на відповідному професійному рівні, але на жаль…

Блок Наталії Вітренко «Народна опозиція»

Сайт Блоку Вітренко «Народна опозиція» — це дійсно серйозна заявка на перемогу. Від колишнього скандального іміджу напівмаргінального політика не залишилося й сліду. Усе серйозно, аргументовано, логічно, а головне — доступно для сприйняття.

Народний блок Литвина

Керівництво Народного блоку Литвина (і не лише Народного блоку) не вважає за потрібне створювати окремий повноцінний ресурс. Інформацію про вибори розміщено на сайті Народної партії у пункті «Вибори 2006» головного меню.

Комуністична партія України

Приклад некорисного сайту. Ресурсом дуже важко користуватися, він виконує суто формальні функції. Судячи з усього, КПУ віддає перевагу більш традиційним методам агітації. Що ж, мають право. Відповідно їм і рупор у руки.

Соціалістична партія України

Крім відносно вдалого дизайну відзначити, власне, більше нічого не можна. Схоже, що питання виборів перед керівництвом СПУ поки ще не стоїть. Не було б запізно…

Блок Юлії Тимошенко

«Тут комфортно почуватиметься кожний, хто шукає однодумців, хто має, що сказати, і готовий прислухатися до іншої точки зору» (Юлія Тимошенко, зі звернення до відвідувачів сайту). Якби розробники постаралися трохи більше, це твердження цілком відповідало б дійсності.

Блок «Наша Україна»

Сайт створено, він працює. Але, здається, що більш важливе питання «як працює?» розробники обійшли своєю увагою. Хоча, можливо, лідери рейтингів просто не надають цьому великого значення.

Партія регіонів

Партія регіонів, попри те, що незмінно посідає перші місця у рейтингах, руки не опускає. Якщо закрити очі на кілька недоліків, їхній сайт цілком придатний для використання. Але ми очі закривати, звичайно ж, не збираємося.

Огляд складено 1 лютого 2006 р.

* Дослідження проведене соціологічною службою Центру Разумкова з 12 по 17 січня 2006 року в усіх регіонах України. Опитано 2290 респондентів віком від 18 років. Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,1%.